מהו בלוג חינוכי?
בלוג חינוכי הוא בלוג שתכניו הם חינוכיים: פעילויות, הודעות ודרכו ניתן ללמד בדרך מעניינת שתגרה את התלמיד ללמידה, ולקישור לאתרים נוספים. אחד היתרונות של הבלוג החינוכי הינו שפרט למידע ופעילות (שאלות וכדו') ניתן גם ליצור תקשורת בין יוצר הבלוג (המורה) לקוראיו, להעביר פידבקים, וכמו כן ישנה אפשרות לשינויים בזמן אמת.
ללמידה באמצעות הבלוג ישנה חשיבות רבה הן לתלמיד והן למורה. מבחינת התלמיד למידה באמצעות הבלוג נוכל להתייחס להיבטים הבאים: פיתוח חשיבה ביקורתית, שיוויון הזדמנויות, פיתוח ויכולת יצירת תרבות קריאה/כתיבה, העצמת התלמיד, השפעה על סגנון כתיבה.
מבחינת המורה אופי ההוראה משתנה מהוראה פרונטלית לכיוון הנחייה והדרכה.
הבלוג מאפשר שימוש באסטרטגיות למידה שיתופית בעזרת פרסום תגובות והודעות תוך כדי התבססות על סימוכין ומקורות (Richardson, 2006) .
הבלוג מאפשר אינטראקציה חברתית-לימודית בין המורה לתלמיד ויוצרתרבות למידה של שיתוף במידע נייד ונגיש.
בעבודת תואר שני שבחנה את אפקטיביות הלמידה באמצעות בלוג אישי לעומת למידה פרונטאלית בשני תחומי הדעת אנגלית וביולוגיה לא מצאה פרי ניבה הבדלים מבחינת הידע אולם, נמצא הבדל משמעותי ברמת המוטיבציה בביולוגיה לעומת אנגלית. כמו כן, כמות האינטראקציה והשיח המקוון העצימה את מעמד התלמידים.
האם לדעתכן באמצעות הבלוג הלמידה תהיה אפקטיבית נותר?
אתן מוזמנות להגיב על כך.
בלוג חינוכי הוא בלוג שתכניו הם חינוכיים: פעילויות, הודעות ודרכו ניתן ללמד בדרך מעניינת שתגרה את התלמיד ללמידה, ולקישור לאתרים נוספים. אחד היתרונות של הבלוג החינוכי הינו שפרט למידע ופעילות (שאלות וכדו') ניתן גם ליצור תקשורת בין יוצר הבלוג (המורה) לקוראיו, להעביר פידבקים, וכמו כן ישנה אפשרות לשינויים בזמן אמת.
ללמידה באמצעות הבלוג ישנה חשיבות רבה הן לתלמיד והן למורה. מבחינת התלמיד למידה באמצעות הבלוג נוכל להתייחס להיבטים הבאים: פיתוח חשיבה ביקורתית, שיוויון הזדמנויות, פיתוח ויכולת יצירת תרבות קריאה/כתיבה, העצמת התלמיד, השפעה על סגנון כתיבה.
מבחינת המורה אופי ההוראה משתנה מהוראה פרונטלית לכיוון הנחייה והדרכה.
הבלוג מאפשר שימוש באסטרטגיות למידה שיתופית בעזרת פרסום תגובות והודעות תוך כדי התבססות על סימוכין ומקורות (Richardson, 2006) .
הבלוג מאפשר אינטראקציה חברתית-לימודית בין המורה לתלמיד ויוצרתרבות למידה של שיתוף במידע נייד ונגיש.
בעבודת תואר שני שבחנה את אפקטיביות הלמידה באמצעות בלוג אישי לעומת למידה פרונטאלית בשני תחומי הדעת אנגלית וביולוגיה לא מצאה פרי ניבה הבדלים מבחינת הידע אולם, נמצא הבדל משמעותי ברמת המוטיבציה בביולוגיה לעומת אנגלית. כמו כן, כמות האינטראקציה והשיח המקוון העצימה את מעמד התלמידים.
האם לדעתכן באמצעות הבלוג הלמידה תהיה אפקטיבית נותר?
אתן מוזמנות להגיב על כך.
בפוסט זה אני רואה שינוי:
השבמחקא. את מתייחסת לנושא קרוב לנושאי הקורס ולנושאי הכתיבה של מרבית הסטודנטים בקורס
ב. יש בכתיבה שלך מימד אישי ופניה אל ציבור הקוראים.
אני מקווה שאלה יעודדו את עמיתיך להגיב.
נילי