עורכת הבלוג הראשונה הינה גננת מזה 30 שנה בגן חובה באזור השרון. במסגרת עבודתה היא מטפחת את דיספלינת המדעים. כמו כן, ילדי הגן אותו היא מחנכת מבקרים באופן קבוע במרכז מדעים בעירם ונושא הבלוג הינו הנושא הנבחר השנה.
עורכת הבלוג השניה הינה מורה העובדת מזה 9 שנים בבית הספר היסודי והשנה נמצאת בשנת שבתון. במסגרת עבודתה, מעבר להיותה מחנכת כיתה, היא מורה למדעים. במסגרת עבודתה מלמדת, עורכת הבלוג השנייה, את תכני הבלוג. לבקשתה וברשותה של עורכת הבלוג הראשונה, נבנה הבלוג הנוכחי בהתאמה לאוכלוסיית כיתות ה' בכדי לעשות בו שימוש בחזרתה מהשבתון.
תהליך התהוות הבלוג היה מסע מרתק ומעניין בפני עצמו. נתקלנו בקושי בבחירת נושא הבלוג לאור העובדה שחיפשנו נושא שיהיה קרוב לליבנו.
בניית הבלוג נתקלנו בקשיים הן טכניים והן תוכניים. במהלך כתיבת הפוסטים ניתן לראות שינוי באופי הכתיבה וזאת מהסיבה כי סוגה זו הייתה חדשה עבורינו. אולם, כעוסקות בחינוך אנו רואות חשיבות רבה להתנסות בכתיבת הבלוג בטרם נפעיל אותו בקרב תלמידנו (רידג'ארדסון, 2006).
נכון לתאריך הנוכחי, לצערנו לא קיבלנו תגובות רבות. ייתכן כי הסיבה נעוצה בעובדה כי זהו בלוג חינוכי והחיבור לתכני הבלוג לא היו מעולמם של שאר הסטודנטיות שהשתתפו בקורס. בקבלת התגובות לבלוג אנו רואות חשיבות רבה לאור העובדה כי זוהי קהילה לומדת. כמו כן, אנו חושבות כי התגובות נותנות מעין משוב והינם חלק בלתי נפרד מהבלוג.
במבט לאחור, בלמידה מרחוק מצאנו מספר יתרונות: נגישות לקורס בכל זמן פנוי, קשר רציף עם המרצה, . למידה בקצב זמן מותאם אישית, ידע מקצועי נגיש, העברה מהנה וחוויתית של החומר. עם זאת, מצאנו גם חסרונות כגון: הרגשת ריחוק עקב חוסר אינטראקציה אישית עם המרצה ומחסומים טכנולוגיים.
סלנט (2006) במאמרו הוראה בסביבה ממוחשבת מבוססת בלוגים מתייחס ליתרונות בשימוש הבלוג בביה"ס. בחרנו להביא יתרון שמתייחס גם אלינו כסטודנטיות והינו הכתיבה בבלוג מעצימה את התלמידים.
וכאן נסיים את דברינו ונודה לך ד"ר נילי מור על הזכות שנפלה בחלקנו להשתתף בקורס "תקשורת מערכתית כאמצעי להובלת שינויים" ולהעצמתנו כסטודנטיות לתואר שני בחינוך.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה